2013. január 13., vasárnap

Pogácsa




Történt, hogy minap húslevest főztem, és a főtt húshoz almaszószt és főtt krumplit. Persze kimaradt a krumpliból elég jó adag. Ez persze csak este tudatosult. Gondoltam egyét, pont elég egy adag krumplis pogácsára, és kísérletképpen este gyúrtam be, és reggelig a hűtőben volt. Istenien sikeredett! Reggel kisütöttem mielőtt a család felkelt volna.


Krumplis pogácsa

  • ·         30 dkg főtt krumpli
  • ·         25 dkg zsír
  • ·         1 dl tej
  • ·         1,5 dl tejföl
  • ·         2 tk. cukor
  • ·         3 dkg élesztő
  • ·         kb. 55 dkg liszt
  • ·         3 tojás sárgája
  • ·         kb. 2 dkg cukor
  • ·         1 egész tojás a kenéshez

Mivel maradék krumpliból készült, így a krumplit kis edénybe raktam, vizet engedtem rá és az egészet felforraltam. A meleg krumplit krumplinyomón áttörtem, a kelesztőtálba tettem, és langyosra hűtöttem.
Közben az élesztőt langyos cukros tejben felfuttattam. A hozzávalókat összegyúrtam és kelesztőtálastól a hűtőbe raktam reggelig.
Reggel átgyúrtam a tésztát, félbe vágtam, kinyújtottam az egyik felet, és hajtogattam. Az összehajtott tésztát kinyújtottam 5-6 mm vastagra, a tetejét bevagdaltam és kisméretű pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A pogácsákat  sütőpapíros tepsire tettem és fél órát hagytam pihenni, kelni.
Közben a sütőt 180 fokosra előmelegítettem. A pogácsák tetejét lekentem a felvert tojással, és előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készre sütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése